Communicatie & PR
Woord en beeld versterken de positionering
Goede communicatie draagt bij aan het realiseren van jouw organisatievraagstuk Welke strategische keuzes maakt de organisatie om dit op te lossen. Dus: bij welke keuzes kan ik aansluiten bij de uitwerking van de communicatieaanpak. Zaken als (her)positionering, kernwaarden/merkwaarden, visie, missie, ondernemingsplan, (re)-organisatie/fusie, stakeholdersrelatie, interne programma´s en projecten komen samen in een corporate communicatieplan.
Strategisch en tactisch is hier meestal wel een beeld bij. Maar wie maakt het operationeel?
Positionering
Het helder krijgen van jouw positionering is van belang voor de uitstraling.
Met een positioneringsplan werken we toe naar een voorkeurspositie binnen de gedachte van de doelgroep. Dit wordt gedaan door het merk of bedrijf te onderscheiden ten opzichte van ander merken en bedrijven.
Ik kan helpen hier meer duidelijkheid in te krijgen door kritische vragen te stellen. Wat is de visie en missie, wie is de doelgroep.
Middelen en media
Door inzet van de juiste middelen de doelgroep bereiken. Ik kan je adviseren, helpen te professionaliseren, schrijven, ontwerpen en schrijven voor social media.
Goede online kanalen, zoals een website en social media zorgen ervoor dat je herkend wordt en beter gevonden wordt. SEO is ook belangrijk.